Turystyka CT LGD - Żółty Chodzież-Oleśnica-Chodzież
Strona korzysta z cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.
Dostępne pliki gpx:
ślad GPS Gajewo-Drawsko | ślad GPS Stare Osieczno-Łokacz | ślad GPS Ujście -Gajewo | ślad GPS Miała I |
(Pliki *.gpx pobrano: 233867 razy)

POLECAMY profil:

Żółty Chodzież-Oleśnica-Chodzież

GONTYNIEC- KARCZEWNIK -GONTYNIEC - OLEŚNICA- CHODZIEŻ 20 km

Szlak znakowany żółty. Dla rowerzystów trudny. Prowadzi bardzo atrakcyjnymi lasami, wśród wzgórz i
jezior. Możliwość skrótu: dojście do Karczewnika szlakiem czarnym i od wiaduktu szlakiem żółtym na
Gontyniec- 6,8 km.

Od stacji kolejowej idziemy ulicami Paderewskiego, Krasińskiego i Wojska Polskiego nad Jez.
Miejskie. Dalej promenadą nad jeziorem do ul. Buszczaka. Nią w lewo, potem w ul. Topolową,
przecinając obwodnicę Chodzieży. W prawo pod górę koło starej cegielni.

Ze skarpy nad piaskownią rozciąga się panorama miasta. Dalej pod górę droga leśną, aż na grzbiet pasma wzgórz morenowych. Ze wzgórza za cegielnią ciekawy widok na zachód, na masyw Gontyńca i Jez. Karczewnik w obramowaniu wzgórz i lasów; po przeciwnej stronie widać rozłożone na półwyspie pół wdzierających się w las zabudowania fabryki porcelany.

Ze wzgórza gdzie schodzą się szlaki żółty i czarny P-5, ścieżką w dół do wiaduktu kolejowego nad szosą Ryczywół- Chodzież (4,1 km). Za wiaduktem krótki odcinek szosą, a potem w lewo wzdłuż brzegów Jez. Karczewnik, obok Domu Dziecka.

Dalej przez piękne lasy mieszane porastające mocno pofalowany teren, w kierunku zachodnim do leśniczówki Karczewnik (5,2 km), stąd droga w kierunku Stróżewic. Tą drogą ok 1 km i skręcamy w prawo w drogę leśną na
północny- zachód. Klucząc między wzgórzami porośniętymi pięknymi lasami, przecinając asfaltową
drogę leśną (8,9 km), szlak wychodzi na szczyt Gontyńca (10,9 km).

Najkrótsze dojście do przystanku autobusowego ze szczytu do Oleśnicy 2,9 km.
Z Gontyńca idziemy początkowo stromo w dół, na północ, przez ładny las bukowy. Przecinamy szosę
Chodzież- Czarnków (1,2 km) i drogą przez bór sosnowy dochodzimy do Oleśnicy (2,9 km). Dalej
asfaltową drogą na wschód. Szlak przecina ponownie szosę Chodzież- Czarnków (4,2 km) niopodal
rozwidlenia szosy od Piły. Dalej duktem równolegle do szosy Chodzież- Piła. Przed domem pomocy
społecznej szlak dochodzi do szosy nr. 11, dalej wiedzie wzdłuż ul. Ujskiej do Jez. Strzeleckiego (5,8
km). Za jeziorem w prawo, na przełaj przez las, nieopodal szpitala. Na wzgórzu dochodzimy do szlaku
czerwonego (6,6 km) i razem z tym szlakiem na wschód przez las do Domu Kultury (7,3 km). Stąd
ulicami Strzelecką, Ujską i Dworcową do stacji kolejowej (8,3 km).