Turystyka CT LGD - Rowerowy niebieski wokół krępskich jezior
Strona korzysta z cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.
Dostępne pliki gpx:
ślad GPS Gajewo-Drawsko | ślad GPS Stare Osieczno-Łokacz | ślad GPS Ujście -Gajewo | ślad GPS Miała I |
(Pliki *.gpx pobrano: 233867 razy)

POLECAMY profil:

Rowerowy niebieski wokół krępskich jezior

Szlak okrężny który najwygodniej rozpocząć na skrzyżowaniu dróg we Wrzosach.początkowo leśną droga udostępnioną dla ruchu kołowego do parkingu z tablicą informacyjną o Kamieniu Papieskim.stąd odbijamy w stronę jeziora do polany z upamiętnionym pobytem Karola Wojtyły -przyszłego papieża Jana Pawła II w 1978 roku. Przy polanie dogodne miejsce do kąpieli.Powracamy na główna drogę i podążając za znakami szlaku dojeżdżamy do drewnianego mostku na Rurzycy.Za mostkiem stromo pod górę. mijamy parking leśny z tablicami edukacyjnymi.Za parkingiem nasz szlak odchodzi w prawo podążając leśna drogą do osady Piaskinia. Przed osadą po obu stronach drogi pozostałości cmentarza -wiosn dobrze widoczne dzięki licznie tu rosnącym konwaliom.Osada to domki letniskowe mieszkańców okolicznych miast.Za mostkiem na rzece drogą obok leśniczówki .Za leśniczówką skręcamy w prawo i pod górę.Po wejściu w las piękny widok na głęboki jar z pomnikowym bukiem.Szlak schodzi w dól starą drogą wzdłuż brzegu jeziora -mamy tutaj liczne miejsca widokowe a nieco dalej dogodne miejsca do kąpieli. Miejscami szlak jest uciążliwy gęsto zarośnięty krzewami.Ponownie dojeżdżamy do mostku na Rurzycy i za nim skręcamy w lewo.Pod górę ścieżką między drzewami.Szlak wiedzie leśna droga ze wspaniałymi widokami na Jezioro Krapsko średnie.Przy leśnym parkingu trzeba skręcić w lewo wśród niewielkich brzózek. Dopiero po pewnym czasie pojawia się znaki ;a za nimi do stanicy Wrzosy i dalej na parking.