Turystyka CT LGD - Niebieski Jagoda-most za Węgornią
Strona korzysta z cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.
Dostępne pliki gpx:
ślad GPS Gajewo-Drawsko | ślad GPS Stare Osieczno-Łokacz | ślad GPS Ujście -Gajewo | ślad GPS Miała I |
(Pliki *.gpx pobrano: 233870 razy)

POLECAMY profil:

Niebieski Jagoda-most za Węgornią

Szlak pieszy niebieski Jagoda-most za Węgornią.

Długość :11,2 km

Oznakowanie : dobre

Szlak niebieski z Jagody do mostu za Węgornią  to ciekawa przyrodniczo i widokowo wycieczka przez lasy Drawieńskiego Parku Narodowego.Pozwala on na zapoznanie się z rzeką  Płociczna,którą przekroczymy dwukrotnie ,poznamy urokliwą Starą węgornię i dowiemy się co to jest Ponor.Początek szlaku przy samotnym zabudowaniu zwanym Jagoda używanym sezonowo,poza sezonem okna zasłonięte okiennicami.Przy zabudowaniach stara spięta stalowymi linami pomnikowa lipa. Początkowo ze szlakiem żółtym do Starego Osieczna  i  czarnym do Załomu,jednak ten wkrótce odchodzi w prawo przez tzw. Pańskie Łąki.Nasz szlak kieruje się na południe coraz bliżej rzeki Płocicznej i mija ruiny zabudowań.Tutaj odchodzi szlak żółty do Starego Osieczna .My stromo w dół do mostu Karolinka.Po drugiej stronie rzeki kolejne ruiny zabudowań. Stromo pod górę i do drogi Głusko -Ostrowiec.Cofamy się nieco i schodzimy w las do Jeziora Czarnego.Przepiękny zielony kolor wody.W dole po lewej (warto zejść ze szlaku) tablica informacyjna o  tzw. ponorze.Wzdłuż brzegu jeziora ,na jego północnym krańcu tablica informacyjna o ciekawostkach związanych z jeziorem.Szlak skręca w prawo i ponownie dochodzi do drogi do Ostrowca.Widoczne zabudowania osady. Duży parking z tablicami informacyjnymi o osadzie.Odnowione zabudowania dawnych robotników leśnych.Wysadzana starymi drzewami aleja wiedzie do ruin kościoła i starego cmentarza.Leśną drogą do miejsca gdzie odchodzi droga do Starej Węgorni.Wracamy na szlak i przez most na Płocicznej do skrzyżowania ze szlakiem czerwonym.