Turystyka CT LGD - Czarny Chodzież-Rataje-Chodzież
Strona korzysta z cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.
Dostępne pliki gpx:
ślad GPS Gajewo-Drawsko | ślad GPS Stare Osieczno-Łokacz | ślad GPS Ujście -Gajewo | ślad GPS Miała I |
(Pliki *.gpx pobrano: 233871 razy)

POLECAMY profil:

Czarny Chodzież-Rataje-Chodzież

CHODZIEŻ- JEZ. MIEJSKIE- RATAJE 12 KM

Szlak znakowany, czarny. Dla rowerzystów łatwy.
Trasa spacerowa, wiodąca przez miasto i promenadą nadjeziorną.

Od stacji kolejowej idziemy na południe ul. Dworcową do przejazdu kolejowego, a następnie
ul. Kościuszki do Rynku i dalej ul. Wojska Polskiego nad Jez. Miejskie (1,5km). Stąd w lewo
dróżką i promenadą nadjeziorną w kierunku północnym. Po 300 m od pomostu na osi ul. Wojska
Polskiego szlak przecina Bolemkę, łączącą jezioro z Notecią. Z promenady ładne widoki na wzgórza
otaczające jezioro od wschodu i południa. Dalej promenadą w kierunku wschodnim, do Rataj, do
kąpieliska (3,2 km), następnie do przystanku autobusowego (3,5 km).

Szlak znakowany, czarny. Dla rowerzystów trudny. Dalszy ciąg spacerowej obwodnicy Chodzieży, Wzgórza, lasy, ładne widoki. Od przystanku autobusowego udajemy się szosą w kierunku Margonina, a następnie skręcamy w prawo (0,3 km) w ulicę wiodącą pod górę między nowymi domami jednorodzinnymi. W dalszej części droga wysadzana jest starymi drzewami m.in. jaworami i akacjami.

Na skraju lasu w lewo skos do duktu leśnego, którym biegnie szlak czerwony P-15. Duktem na szczyt wzgórza 124 (2,5 km). Z niego na zachód, początkowo razem ze szlakiem czerwonym, a potem nieco bardziej na południe ścieżkami i dróżkami leśnymi, mijając stok z wyciągiem narciarskim (4,3 km) i następnie do szosy Poznań- Chodzież (5,5 km) Ze skarju lasu, gdzie szosa zaczyna schodzić do miasta, rozciąga się widok na Jez. Miejskie i przedmieścia Chodzieży.

Od szosy ścieżką na zachód, do szlaku żółtego biegnącego grzbietem wzgórz. Skrajem osiedla Widok w dół do wiaduktu (7,4 km), z nim w prawo, w drogę polną biegnącą między torem kolejowym a szosą i Jez. Karczewnik. Nie przechodząc pod drugim wiaduktem, ścieżką wzdłuż torów kolejowych pod górę na północ, przez las, do Domu Kultury (8,5 km).

Ostatni odcinek ulicami Strzelecką, Ujską i Dworcową do stacji kolejowej (9,5km).